چرا سیم کارت رند؟

چرا سیم کارت رند ؟

یکی از ابزار مهم در ایجاد ارتباط میان دوستان و همچنین مشتریان در کسب و کارهای آزاد تلفن همراه یا فضای مجازیست که رابطه مستقیمی با همان سیم کارت دارد.
در این میان گزینه ایجاد اعتماد در کسب و کارها بخصوص در فضای مجازی که متاسفانه دستخوش عده ای کلاهبدار نیز شده بسیار حائز اهمیت است. چرا که خریداران قبل از تحقیق در مورد اصالت و صداقت فروشندگان و یا خدمات دهندگان در فضای مجازی نیاز به یک نشانه برای استارت به اعتماد و یا سرآغازی برای وقت گذاشتن و اولویت دادن به یه فروشنده برای دریافت خدمات خود از وی هستند.
که در این میان داشتن یک شماره سیم کارت معتبر می تواند گزینه مناسبی برای سرآغاز یک ارتباط با مشتریان محسوب شود.
شما به عنوان یه خریدار زمانی که برای خرید کالای خود در فضای مجازی با این سه گزینه روبرو میشوید کدام گزینه رو انتخاب می کنید؟

1- فروشنده اول : قیمت بسیار ارزان ولی بدون شماره تماس یا سیم کارت
2- فروشنده دوم: قیمت مناسب با یک سیم کارت با پیش کد جدید و شماره ای معمولی(ارزان قیمت)
3- فروشنده سوم: قیمت مناسب با یک شماره سیم کارت معتبر

در گزینه اول شما با ریسکی برابر با 80 الی 90 درصد روبرو هستید چرا که هیچگونه ارتباطی غیر از مجازی با فروشنده ندارید و اگر پس از پرداخت وجه ، محصولی دریافت نکنید جای تعجب وجود ندارد.
ولی در گزینه دوم و سوم به دلیل وجود شماره سیم کارت امکان تماس و حتی پیگیری تا حدودی وجود دارد. ولی سوالی که برای ما ایجاد می شود اینست که آیا این سیم کارت، شماره اصلی فروشنده است یا اینکه فقط برای مدت کوتاهی تهیه شده ؟!!!
که پاسخ این سوال در ارزش شماره سیم کارت محفوظ است. اینجاست که یک سیم کارت با یک پیش شماره جدید یا شماره ای معمولی میتواند این اعتماد را وارد یک شک و تردید کند.
در کسب و کارهای فیزیکی و تبلیغات بیلبردی و سردر های فروشگاهی عمدتا در زمانی زیر یک ثانیه شماره سیم کارت شما توسط عابرین یا خودرو های در حال عبور مورد توجه قرار می گیرد ، ولی اگر شما نتوانید در این فرصت کوتاه شماره سیم کارت خودتان را در ذهن مشتریان آینده خود ذخیره کنید تمام هزینه ای که برای اجاره و چاپ و زمان صرف شده برای تابلو یا بیلبرد خود صرف کرده اید را از دست خواهید داد.
شماره سیم کارت به 3 بخش قابل تفکیک است ، که به راحتی در ذهن ذخیره شود.
1- پیش کد ها: که همان 4 رقم اول سیم کارت است که ممکنه برای بسیار از سیم کارت ها یکسان باشد حال آنکه بعضی از پیش کد ها برای خود اعتباری رو کسب کرده اند که بدون توجه به دیگر اعداد آن سیم کارت ، امکان ارزش گذاری دارد. مثلا در خراسان سیم کارت 0915 برای همراه اول یک ارزش است. و در ایرانسل سیم کارت 0935 به دلیل قدیمی ترین و اولین پیش کد ایرانسل یک ارزش محسوب می شود. ولی پیش کدهایی همچون 0992 یا 0904 یا … که پیش کد بسیاری از سیم کارت های هدیه و رایگان اپراتورهاست در ایجاد اعتماد و اعتبارسنجی گزینه مناسبی نمی تواند باشد.
2- کد میانی سیم کارت : که شامل 3 رقم وسط سیم کارت است. نقش مهمی در ثبت در حافظه دارد وجود یک کد یا اعدادی که ارتباطی با یک موضوع همچون کد شهر خود یا یک عدد رند و یا سه عدد کنار هم میتواند کمک خوبی برای این بخش محسوب شود.
مثل اعدادی همچون: 111(سه عدد یکی) یا 021(کد شهر)یا 123(اعداد ترتیبی) یا 500(عدد رند) یا …
3- چهار رقم آخرسیم کارت: نیز که در واقع اعدادی است که مشتریان برآن بیشترین تمرکز را برای بخاطر سپاری دارند ، که باید نسبت به بودجه و ارزش رونق کسب و کارتون انتخابش کنید.

مثل اعدادی همچون: 5115 (آینه ای) یا 2400(دوصفرآخر) یا 2424(دودویی) 7771(سه رقم یکی) یا 1122 (جفت آخر) 4004 (هزاری آخر) یا..
پس میتوان در یک جمع بندی به این نکته رسید که یک سیم کارت رند یا سیم کارت با پیش کدی قدیمی که نشان از سیم کارت دائمی یک فروشنده است میتواند سرآغاز شروع یک اعتماد در فروش را رقم بزند هرچند که کافی به نظر نرسد ، ولی مهم گام اول در آغاز یک اعتماد و مجوزی برای ارائه مستندات واقعی یک اعتماد خواهد بود.